Leerlingen Avans Hogeschool peilen meningen over centrum Schijndel
Gepubliceerd: woensdag 26 februari 2020 18:30
's-Hertogenbosch / Meierijstad - Vanuit Avans Hogeschool in 's-Hertogenbosch zijn 9 studenten druk doende met het tot stand brengen van een verbeterplan voor de 'binnenstad' van Schijndel. Hiervoor willen zij graag wat meer te weten komen over de bezoekers en inwoners van de stad in de vorm van een enquête. Gemeente Meierijstad is de opdrachtgever voor dit project. Het compacte onderzoek is gericht op allerlei zaken, maar wél met focus op wat de gebruiker (de bezoeker, inwoner en consument) zelf graag wil. Er komen allerlei onderwerpen aan bod waaronder omgeving Schijndel, maatschappelijke trends en ontwikkelingen, de participatie van de gemeente, het centrum, de bezoeker en consumenten en reeds aanwezige faciliteiten. Hieronder vindt u een directe link naar de korte enquête. Doet u mee?
Doel: meer bezoekers en tevredenheid De studenten zijn in opdracht van de gemeente Meierijstad voor het stadsmanagementteam op zoek naar 'hoe we extra waarde kunnen toevoegen aan het genoemde gebied', met als doel een toename in bezoekersaantallen evenals de tevredenheid van alle stakeholders zoals gemeente, ondernemers, bezoekers en inwoners. De studenten zetten de bevindingen om naar adviezen als alle onderzoeken zijn verricht en geanalyseerd. Uiteindelijk levert de onderzoeksgroep uiterlijk op maandag 30 maart de onderzoeksrapporten op aan de opleiding en de gemeente Meierijstad. Het is voor de groep van belang, dat zij minimaal een response van 390 respondenten ontvangt om de enquête als representatief te beschouwen.
Project Avans - verandering van 'place to buy naar place to be' Het project wordt uitgevoerd door studenten van de opleiding ondernemerschap & retailmanagement, ORM (derde jaars). Het grote vraagstuk wat behandeld gaat worden is 'hoe we het gebied tussen de Jumbo en de Plus, evenals het plein achter de glazenboerderij tot aan de kerk toekomstbestendig kunnen maken'. Het gaat hier onder andere om de verandering te bewerkstelligen van 'place to buy, naar place to be'.