Meierijstad - Hebt u een vraag over het regelen van zorg? Hebt u een moeilijke brief gekregen en wilt u dat er iemand met u meekijkt? Vindt u het fijn als er iemand met u meegaat naar een gesprek, bijvoorbeeld met de gemeente? Dan kunt u de hulp inschakelen van een onafhankelijke cliëntondersteuner (OCO). Een onafhankelijke cliëntondersteuner (OCO) geeft informatie, advies en ondersteuning bij vragen waar u tegenaan loopt. De hulp van een OCO is gratis, deskundig en onafhankelijk.
Onafhankelijk betekent dat de OCO niet is verbonden aan de gemeente of aan een zorgorganisatie. De OCO is er echt voor u.
Wat kan een OCO voor u doen? • Uw vraag met u bespreken, samen alles op een rijtje zetten; • Meegaan naar gesprekken met bijvoorbeeld gemeente, zorgaanbieder of zorgkantoor; • Helpen bij het stellen van vragen; • Informatie geven over de weg naar hulp, zorg en hulpmiddelen; • Helpen bij het maken van uw eigen keuzes; • Meedenken en zoeken naar mogelijkheden; • Helpen bij het doen van een aanvraag; • Helpen als u het niet eens bent met een beslissing of ontevreden bent over de zorg die u krijgt. Meer informatie Kijk voor meer informatie en voor een actueel overzicht van de aanbieders van OCO in Meierijstad op: www.meierijstad.nl/oco. U kunt via deze website rechtstreeks contact opnemen met een onafhankelijke cliëntondersteuner in Meierijstad. Vindt u het fijn als iemand helpt bij het vinden van een passende OCO? Neem dan gerust contact op. Bel naar 14 0413 en kies in het keuzemenu voor optie 1. Voor inwoners met een beperking: neem contact op met MEE De Meent Groep tel: 088 – 465 35 55 of via de website www.meedemeentgroep.nl/onafhankelijkeclientondersteuning.