
Promotiekosten 2013
In 2013 heeft de gemeente een bedrag van € 14.181,46 uitgegeven aan de promotie van Schijndel. Dit bedrag bestaat voornamelijk uit de bijdrage aan VVV Noordoost-Brabant (€ 11.886,00) voor o.a. de uitvoering van het marketingcommunicatieplan Het Groene Woud (o.a. landelijke promotie). Het overige deel is besteed aan de sponsoring van evenementen/activiteiten, productontwikkeling en de aanschaf van promotiemateriaal.
Promotiekosten De Glazen Boerderij
In april 2013 heeft het college een krediet van € 25.000 beschikbaar gesteld voor de promotie van Schijndel in relatie tot de Glazen Boerderij en het kunst en cultuurbezit van de gemeente. De bedragen die tot nu toe zijn uitgegeven zijn:
- Het op film vastleggen van de tentoonstelling WAAR?! € 1.200,00
- Ontwikkeling promotiemateriaal (flyers, kaarten etc.) € 1.735,00
- Realisatie promotie- en marketingsplan (afstudeeropdracht) € 503,34
- Promotiefilm Schijndel € 2.500,50
Kosten promotiefilm Schijndel
Er is en wordt geen onderzoek gedaan naar een concrete opbrengst van de promotiefilms laat de gemeente Schijndel weten aan TVSchijndel. De filmpjes zijn mede op initiatief van Stichting Toerisme en Recreatie Schijndel en VVV-Agentschap Schijndel gerealiseerd en worden op zoveel mogelijk manieren ingezet om Schijndel te promoten.
Bekijk de filmpjes hier
''Champagne zonder bubbels...''
De filmpjes zijn midden in het toeristische seizoen gelanceerd terwijl iedereen op vakantie was. Daarmee lijken deze hun doel niet bereikt te hebben. Ook het doel van 1000 likes op de Facebookpagina van de gemeente is niet gehaald. Dat terwijl er een leuke prijs te winnen was: ''Bij 1000 Likes geven we een prijs cadeau: Een beklimming van de kerktoren met een prachtig uitzicht over Schijndel en aansluitend een lunch bij Le Verre in De Glazen Boerderij.''
Daarnaast zijn de reacties op de Facebookpagina van de gemeente niet heel positief. Mensen vinden dat alleen de natuur getoond wordt en dat het enthousiasme ontbreekt. Daarnaast missen veel Schijndelaren de Schijndelse evenementen en mooie plekjes in het dorp. Zoals Hartemèrt, kermis, Paaspop, Pleinpop en carnaval. ''Champagne zonder bubbels...'' noemt iemand de filmpjes.
Een greep uit de reacties:
- ''Zo het enthousiasme druipt ervan af. NOT''
- ''Ik weet genoeg. Schijndel, succes verder.''
- ''Komt er een crematorium?''
- ''Dit is niet echt 'n promotiefilmpje van Schijndel, meer van wat natuur.''
- ''Sorry maar ik vind het echt een ontzettend slechte en nietszeggende promotiefilm voor Schijndel. Een hoop geld over de balk smijten voor filmpjes die totaal niets opleveren.''