OV-klantenbarometer - reizigers blijven tevreden over openbaar vervoer in Oost-Brabant en de Meierij
Gepubliceerd: dinsdag 25 maart 2014 12:22
Regio - Arriva scoort met het busvervoer in de Meierij een 7,6 in de OV-klantenbarometer. In Oost-Brabant waarderen de reizigers het busvervoer met een 7,4. Beide cijfers blijven gelijk ten opzichte van het onderzoek in 2012. Ook in de overige vervoergebieden in Nederland beoordeelt de reiziger Arriva met positieve klantwaarderingen. Reizigers beoordelen de serviceverlening van zowel de bussen als de treinen van Arriva met gemiddeld een 7,5. Dat is een tiende punt hoger dan het landelijke gemiddelde (7,4).
Anne Hettinga, voorzitter Raad van Bestuur van Arriva Nederland: "Dit zijn resultaten waar ik ontzettend trots op ben. De hoge cijfers die onze klanten ons geven en de positie die dit oplevert in de rangordelijst van de OV-klantenbarometer laten zien dat openbaar aanbesteden loont. Een groot compliment aan alle medewerkers waaraan dit mooie resultaat te danken is. Zij staan dag in dag uit voor onze reizigers klaar. Dit waardeer ik enorm."
Sociale veiligheid scoort hoger dan het landelijk gemiddelde In de Meierij (7,8) en Oost-Brabant (7,9) beoordelen reizigers de sociale veiligheid hoger dan het landelijke gemiddelde van een 7,6. Daarnaast wordt het gebruiksgemak van de OV-chipkaart goed beoordeeld in beide regio’s (respectievelijk een 7,8 en 8,1). De onderdelen zitplaats, gemak bij het instappen en vriendelijkheid worden ook met hoge cijfers gewaardeerd door de reizigers. In de rangordelijst staat de Meierij op een 16e plaats en Oost-Brabant op een 48e plaats.