Schijndel - Op 14 april 2017 vindt de vijfde editie van Paaspop Academy plaats. Paaspop Academy is een jaarlijks terugkerend evenement op het festivalterrein van Paaspop en richt zich op trends en ontwikkelingen in de festivalbranche. Het onderwerp van dit jaar is ‘Onder Invloed?!’. Dit jaar is de vijfde editie van Paaspop Academy wat een mooie gelegenheid is om terug te blikken op de voorgaande jaren. Vervolgens zal er in o.a. een seminar en een paneldiscussie op het onderwerp ‘Onder Invloed’ ingegaan worden. Tijdens het evenement zijn festivalorganisatoren, leveranciers, media, studenten en andere belanghebbenden uit de festivalbranche aanwezig. De middag zal afgesloten worden met een borrel voor professionals, sprekers, panelleden en studenten.
Festivalorganisatoren proberen op verschillende manieren publiek te interesseren voor hun evenement. Een sterk en onderscheidend programma, early bird-acties, een breed horeca-aanbod, schone toiletten en uitgekiende marketingplannen. Hoe bepaalt het publiek naar welk evenement ze gaan en door welke factoren worden ze daarbij beïnvloed? Is het de vriendengroep, de meningen van experts of vloggers, het volgen van idolen of een overtuigende en overheersende aanwezigheid op social media? Weten we wie en wat de belangrijke influencers zijn, maar ook hoe en wanneer potentiële bezoekers beslissen om hun ticket aan te schaffen? Op welke manieren kunnen we inhaken op deze customer-journey en zijn er voorbeelden hoe collega-organisatoren merken of platformen hiermee omgaan?
Professionals die aanwezig willen zijn bij Paaspop Academy kunnen zich aanmelden via de website: www.paaspopacademy.nl. Er zijn maar weinig plekken beschikbaar. Tijdig aanmelden is aan te raden.
Paaspop Academy is ontstaan uit een samenwerking tussen Paaspop en Fontys Academy for Creative Industries. Het doel van Paaspop Academy is een blik te werpen op de toekomst van festivals. De eerste editie in 2013 stond in het teken van ‘cashless’ festivals, in 2014 lag de focus op ‘tailormade festivals’, in 2015 ging het allemaal om big data en in 2016 ging het over ‘de invloed van het weer’.