foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Cliëntervaringsonderzoek Wmo 2019

Meierijstad banierenMeierijstad - De gemeente Meierijstad vindt het belangrijk om de ervaringen van cliënten met Wmo- ondersteuning regelmatig te monitoren. Het is daarnaast een verplichting vanuit het Rijk. Elk jaar vindt er een Cliëntervaringsonderzoek plaats. De ondervraagde burgers zijn opnieuw tevreden over de Wmo- ondersteuning. Doordat de ondersteuning aansluit bij de hulpvraag, kunnen klanten zich beter redden en ervaren zij een betere kwaliteit van leven. De ondersteuning en het effect van de ondersteuning wordt in Meierijstad hoger gewaardeerd dan het landelijk gemiddelde.

Excellente dienstverlening
Wethouder Rik Compagne: “Het onderzoek laat zien dat de Wmo- dienstverlening door onze klanten goed gewaardeerd wordt. Dit is een groot compliment voor de Wmo- Klantmanagers die dagelijks klantcontact hebben. Toch ben ik ervan overtuigd dat het altijd nog beter kan. Als Meierijstad streven wij naar excellente dienstverlening. Wij kijken dan ook wat wij nog verder kunnen verbeteren”.

Aandachtspunten
Er zijn een paar aandachtspunten. Zo geeft de klant aan dat hij iets minder snel werd geholpen dan in 2017. Een verklaring voor de langere wachttijd zou de komst van het abonnementstarief kunnen zijn. Het signaal is gedeeld met Toegang en de aanbieders. Ook is er een aandachtspunt op het gebied van cliëntondersteuning. De bekendheid van de onafhankelijke cliëntondersteuning is t.o.v. 2017 gedaald en ligt nu in lijn met de referentiegroep. Het is onduidelijk waarom de bekendheid gedaald is. Omdat Cliëntondersteuning ontzettend belangrijk is, streven wij naar een hogere bekendheid dan gemiddeld. Daarom worden er extra ingezet op communicatie.

Eigen kracht
De Wethouder vervolgt: “Onze Wmo-klantmanagers werken al jaren op een ‘gekantelde’ manier: niet de aanvraag staat centraal, maar de vraag van de klant. Thuis bij de klant wordt niet alleen de hulpvraag in kaart gebracht, maar er worden veel meer onderwerpen besproken. Wat kan de klant wel en niet (meer) en waarom. Daarna wordt gezamenlijk gezocht naar een passende oplossing. Zo zijn er vaak wel mensen in de nabije omgeving die een handje willen helpen. Nu lijkt het misschien dat iedereen het allemaal zelf op moet lossen, maar dat is niet zo. Veel mensen krijgen ook nog een individuele voorziening. Deze sluit goed aan waardoor de meeste klanten een betere kwaliteit van leven ervaren.“

Over de Wmo
Iedereen zo lang mogelijk zelfstandig laten functioneren en laten wonen waar hij/zij zich prettig voelt. Dat is niet alleen het streven van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), maar ook van de gemeente Meierijstad. Daarom zorgt de gemeente voor voorzieningen waar alle mensen gebruik van kunnen maken. Dus óók mensen die daarbij wat extra hulp nodig hebben.

Meierijstad jan2017 

De Nachtegaal

Klik > website

Klik > Website

De Verfzaak

Klik > website

Klik > Website

Lacros

Klik > website

Klik > Website

Vakmeester Guus

Klik > website

Klik > Website

ANGRO

Klik > website

Klik > Website

De Hoevenbraak

Klik > website

Klik > Website

PLUS

Klik > website

Klik > Website

Scootmobielen Veghel

Klik > website

Klik > Website

InSchijndel

Klik > website

Klik > Website

De Beddenwinkel

Klik > website

Klik > Website

The Social Club

Klik > website

Klik > Website

TVSchijndel adverteren

Klik > website

Klik > Website

IT-OK

Klik > website

Klik > Website

Foto Keetels

Klik > website

Klik > Website

TVE

Klik > website

Klik > Website

20 FIT

Klik > website

Klik > Website

Dennis van der Ven

Klik > website

Klik > Website

Copyright 2025  TVSchijndel, Je ziet ons echt overal

//